پیشینه تحقیق تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی
پیشینه تحقیق تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی پیشینه تحقیق تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانیدانلود پیشینه تحقیق تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی پیشینهومبانینظریتحقیقهوشسازمانیواثربخشیسازمانیپیشینهمبانی-------
پیشینه تحقیق تحقیق هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 36
حجم فایل: 0
قیمت: 49500 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-1-بخش اول : هوش سازمانی(OI) : ........................................................................7
2-1-1-مقدمه :.....................................................................................................12
2-1-2-چرا هوش سازمانی؟ : .................................................................................12
2-1-3-کاهش هزینهها و افزایش درآمدها :..................................................................13
2-1-4-هوش سازمانی به عنوان یک فرآیند : ................................................................14
2-1-5-فرآیند OI در سازمانها و شرکتها : ..............................................................15
2-1-6-کاربست هوش سازمانی در نظام آموزشی : ...................................................... 15
2-1-7-رهبری سازمانی و هوش سازمانی : ................................................................16
2-1-8-شیوه های رهبری سازمانی به طور خلاصه :................................................... 17
2-1-9-نتیجه گیری : ............................................................................................ 24
2-2-بخش دوم : اثربخشی : .................................................................................... 26
2-2-1-مفهوم اثربخشی : ....................................................................................... 26
2-2-2-اثربخشی سازمانی :.................................................................................... 26
2-2-3-تاریخچه اثربخشی سازمانی : ........................................................................ 27
2-2-4-معیارهای اثر بخشی از نظر کمپبل :................................................................ 29
2-2-5-عواملی که در اثر بخشی سازمان نقش دارند :.................................................... 31
2-2-6-نگرشهای مربوط به سنجش اثر بخشی : ........................................................ 32
2-2-7-الگوهای ارزشهای اثر بخشی : ..................................................................... 35
2-3-بخش سوم : پیشینه تحقیق : .............................................................................. 37
2-3-1-مقدمه : ................................................................................................... 37
2-3-2-تحقیقات انجام شده در خارج کشور : .............................................................. 37
2-3-3-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : ............................................................... 38
2-1-بخش اول
هوش سازمانی(OI)
2-1-1-مقدمه
در دنیای مدرن امروز نقش اطلاعات در تمامی زمینه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و... بر هیچکس پوشیده نیست. با پیشرفتهای سریعی که در عرصه فن آوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی حاصل گشته است، آنچه بیش از پیش دارای اهمیت می گردد و به نوعی عنصر حیاتی فرآیند محسوب می شود اطلاعات است. این اهمیت تا آنجا گسترش می یابد که بسیاری از مردم ، موسسات و سازمان ها برای به دست آوردن و در اختیار داشتن اطلاعات با یکدیگر به رقابت می پردازند. در برخی موارد این رقابت تنگاتنگ ، سبب خرید و فروش اطلاعات بعضا به قیمتهای گزاف می شود. اینجاست که نقش واقعی و حیاتی اطلاعات در دنیای امروز چهره خویش را می نمایاند. بی سبب نیست که عصر امروز را عصر اطلاعات و فن آوری اطلاعات می نامند زیرا که بسیاری از مردم معتقدند که در آینده ای نه چندان دور قدرت در دست کسانی خواهد بود که به اطلاعات جامع تر ، مفیدتر و منظم تری دسترسی دارند و برخی نیز براین باورند که تمامی جنگ های آینده جنگ اطلاعات خواهد بود و قطع به یقین ادوات و لوازم مورد نیاز در جنگ اطلاعات با آنچه امروزه به عنوان سلاح جنگی وجود دارد کاملاً متفاوت خواهدبود. پس بایستی برای حضور موفق در این عرصه ابزار مورد نیاز را فراهم آورد. با توجه به گستردگی ، پراکندگی و حجم عظیم اطلاعات و از سوی دیگر ، زمان کوتاهی که فرد برای بهره برداری لازم از اطلاعات موجود در اختیار دارد نیاز به ابزار ها ، روشها و محیطهای مناسبی جهت استخراج ، پردازش و فن آوری سریع اطلاعات و در اختیار قرار دادن آنها در زمان مناسب ، احساس می شود تا به اصطلاح، از داده ها و اطلاعات خام، اطلاعات مفید و کارآمد حاصل شود . شکل زیر بیانگر فرآیند فوق می باشد(رحیمی و وظیفه،1389):
اطلاعات
داده
داده
استخراج
تغیر شکل
پردازش
بارگذاری
سازمان
مدیرعامل
مدیران
کارکنان
تحویل
شکل2-1: رابطه داده و اطلاعات و سازمان
داده موجود
داده خروجی
دادهگسترده
داده ورودی (مخزن داده)
مخزن داده
بارگذاری
تغییر شکل
استخراج
چارچوب هوش سازمانی
بازار
بازار
بیشک هر سازمان و شرکتی که از این قدرت اطلاعات برخوردار باشد در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبای خود متمایز و ممتاز میشود. سازمانها و شرکتها، امروزه با سرعت حرکت و تغییر میکنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمانها است (نورس اج، 2009، 2). بر همین اساس در اکثر شرکتها و سازمانهای بزرگ و یا حتی متوسط از هوش سازمانی به عنوان ابزاری برای بهبودی در تصمیم گیری ها و دراختیار داشتن چشماندازی از آینده